PROCEDURY ZAPISYWANIA NA ZAJĘCIA




OFERTA PORADNI
Propozycje dla dzieci i młodzieży
Dzieci do 6-go roku życia
2. Diagnoza
- psychologiczna,
- pedagogiczna,
- logopedyczna
- funkcjonalna ocena motorycznad
- diagnoza SI
3. Terapia indywidualna:
- psychologiczna,
- pedagogiczna,
- nauka jezyka migowego
- rehabilitacja ruchowa,
- logopedyczna
- trening EEG - Biofeedback
4. Terapia grupowa:
- logopedyczna,
- Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
- Metoda Dobrego Startu,
- Terapia Ręki
5. Badania przesiewowe wzroku, słuchu, mowy-”Platformą do badań zmysłów”
Dzieci z klas I- III
1. Diagnoza
- psychologiczna
- pedagogiczna
- logopedyczna
- funkcjonalna ocena motoryczna
- diagnoza SI
2. Terapia indywidualna
- pedagogiczna,
- nauka języka migowego
- psychologiczna
- neurostrymulacja
- logopedyczna
- trening EEG - Biofeedbeck
3. Terapia grupowa
- neurostymulacja
- Metoda Montessori
- Metoda Dobrego Startu
- rozwijanie umiejętności emocjonalno- społecznych - Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej
- Terapia Ręki
4. Badania przesiewowe wzroki i słuchu „Platformą do badań zmysłów”
Dzieci z klas IV-VIII
1. Diagnoza:
- psychologiczna
- pedagogiczna
- logopedyczna
- funkcjonalna ocena motoryczna
2. Terapia indywidualna:
- pedagogiczna
- psychologiczna
- logopedyczna
- terapia EEG- Biofeedbeck
3. Terapia grupowa:
- trening twórczego myślenia
- trening ortograficzny
- rozwijanie umiejetności emocjonalno - społecznych- Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej
- "Poznajemy zawody i drogi kształcenia"
- "Świat bez przemocy"
Młodzież ze szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych
1. Diagnoza
- psychologiczna
- pedagogiczna
- logopedyczna
- funkcjonalna ocena motoryczna
2. Warsztaty szkolne:
- „Świat bez przemocy"
- „Jak radzić sobie ze złością”
- „Tolerancja”
- "Planowanie kariery zawodowej"
- "Będe absolwentem technikum ... i co dalej?"
3. Treningi integracyjne:
- rozwiązywania konfliktów w klasie
- antystresowy
4. Zajęcia integracyjne
- poprawa komunikacji w klasie
- rozwiązywanie konfliktów
5. Zajęcia psychoedukacyjne
- „Mediacje i negocjacje drogą do rozwiązywania konfliktów.”
6. Lekcje wychowawcze z aktywnymi formami pracy:
- prawidłowości i problemy okresu dojrzewania
- realizacja nowych zadań rozwojowych (między innymi relacje pomiędzy dziewczętami i chłopcami, odpowiedzialność za rozwój sfery psychoseksualnej)
- profilaktyka AIDS, narkotyki, papierosy, alkohol
- zapobieganie handlowi kobietami „La Strada”
7. Terapia indywidualna:
- psychologiczna
- pedagogiczna
- logopedyczna
- terapia EEG BIOFEEDBACK
Propozycje dla rodziców
Formy pomocy dla rodziców
- porady indywidualne dla rodziców w ramach godzin konsultacyjnych (w zakresie trudności dydaktycznych, wychowawczych, rozwojowych i emocjonalnych)
- opieka postdiagnostyczna (porady, konsultacje, prezentacja metod terapeutycznych – instruktaż dla rodziców)
- warsztaty umiejętności wychowawczych dla rodziców „Szkoła dla rodziców ”:
- - część I „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”
- - część II„Rodzeństwo bez rywalizacji”
- - część III „ Jak rozmawiać z nastolatkami?”
- grupy wsparcia dla rodziców
- poradnictwo rodzinne - psychoedukacja z zakresu problematyki rodzinnej
- terapia rodzin
- pogadanki dla rodziców prowadzone na terenie placówek oświatowych według zapotrzebowania
- konsultacje specjalistyczne w ramach „Dni Otwartych”
Propozycje dla nauczycieli
- Lekcje wychowawcze
- Punkty konsultacyjne
- Konsultacje dla pedagogów szkolnych i nauczycieli w sprawie orientacji i poradnictwa zawodowego
- Szkolenia Rad Pedagogicznych
- Trening umiejętności wychowawczych ”Szkoła dla nauczycieli”.
- Grupa wsparcia do nauczycieli.
- grupa wsparcia dla logopedów
- Udział w Radach Pedagogicznych.
- Indywidualne konsultacje z nauczycielami na terenie Poradni lub w szkołach w sprawach wychowawczych.
- Prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia.